Wednesday 17 June 2015

[歌詞] Project 46 ft. Jovany – The Truth

Project 46 ft. Jovany – The Truth



Faded memories that we left inside 

我們心中褪色的回憶
Pictures, pictures, pictures 
一張又一張照片
As the pages turned, they came alive 
翻閱昔日相簿  往事歷歷在目
And now I, now I, now I know
直到現在我才明白 

The truth is 

我想對妳說
When my world turns dark and cold 
當我的世界變得又冷又暗
You’re the only one I want to hold
你是我唯一想擁抱的人
The truth is 
我想對妳說
You’d always kept me safe
跟妳在一起  我總覺得安心
With you my walls will never break 
有妳在  我的世界永遠不會崩塌

The truth is 

我想對妳說
The truth is
我的真心話 
The truth is
我的真心話 

As the pages turned, they came alive 

翻閱昔日相簿  往事歷歷在目
And now I, now I, now I know 
直到現在我才明白 

The truth is 
我想對妳說
When my world turns dark and cold 
當我的世界變得又冷又暗
You’re the only one I want to hold 
你是我唯一想擁抱的人
The truth is 
我想對妳說
You’d always kept me safe 
跟妳在一起  我總覺得安心
With you my walls will never break 
有妳在  我的世界永遠不會崩塌

The truth is 

我想對妳說
The truth is 
我的真心話
The truth is

我的真心話

3 comments:

  1. "As the pages turned" 這句是不是有翻閱昔日相簿的涵義 (對應上一句的「一張又一張照片」) 呢? "往事歷歷在目" 非常簡明扼要,但可能無法徹底表達原文歌詞的比喻^^

    ReplyDelete
  2. 個人淺見而已,經採納深感榮幸
    歌詞中的 "faded" 和 "memories" 這些字眼令哥聯想到 Verve 的一首歌,歌名為 "Sonnet",版主不妨參考看看 :)

    ReplyDelete