Tuesday 8 April 2014

[歌詞] Just The Way You Are - Bruno Mars




第一次聽到這首歌,

是去年跟陳賺賺在Brisbane逛大街的時候,
一開始先是被MV吸引,這是什麼藝術啊?
畫得好漂亮好神奇。
後來回去找歌詞,覺得這個歌詞真是極好,
這種「眼中只有妳一人」的情歌,哪個女生聽了不心動?

而這位波多黎各裔加菲律賓裔的美國人 Bruno Mars,
長得也是蠻合我的眼緣,
我承認我的菜很廣啦,尤其去外面繞了一圈再回來,
審美觀有更大的改變,連我自己都捉摸不定!

太喜歡這個歌詞了,所以一定要翻譯一下,
網路上已經有很多翻譯版本,歡迎批評指教 :D


Just The Way You Are - Bruno Mars
在我眼前的妳 - 火星人布魯諾

Her eyes her eyes
她的眼睛 閃爍的眼睛
Make the stars look like they're not shining
連滿天星斗也略顯遜色
Her hair her hair
她的秀髮 美麗的秀髮
Falls perfectly without her trying
完美襯托著她的臉龐
She's so beautiful
她是如此美麗
And I tell her everyday (yeah)
我無時無刻都這麼讚美她

I know I know
我知道 我明白
When I compliment her she won't believe me
她從來不相信我的讚美
And it's so it's so
這真是太打擊我了
Sad to think that she don't see what I see
她不知道我眼中的她有多麼美好
But every time she asks me "do I look okay?"
每次她問:「我看起來怎麼樣?」
I say
我總回答

When I see your face
當我凝視著妳
There's not a thing that I would change
妳是多麼的無懈可擊
'cause you're amazing
妳如此動人
Just the way you are
彷彿妳天生完美
And when you smile
當妳微笑時
The whole world stops and stares for a while
全世界都為妳停下腳步 注視著妳
'cause girl you're amazing
妳是如此動人
Just the way you are
在我眼前的妳

Her lips her lips

她的嘴唇 柔軟的嘴唇
I could kiss them all day if she let me
我可以親上一整天都不會膩 如果她願意
Her laugh her laugh

她的笑容 燦爛的笑容
She hates but I think it's so sexy
她不喜歡 但我覺得那性感極了
She's so beautiful
她是如此美麗
And I tell her everyday
我無時無刻都這麼讚美她
Oh you know you know you know
喔 妳清楚 妳知道
I'd never ask you to change
我絕對不會要求妳改變
If perfect is what you're searching for
如果妳要追求的是完美
Then just stay the same
那就是妳現在的樣子了
So don't even bother asking if you look okay
所以別再一直問我 妳看起來怎麼樣
'cause you know I'll say
因為妳知道我一定會說


When I see your face
當我凝視著妳
There's not a thing that I would change
妳是多麼的無懈可擊
'cause you're amazing
妳如此動人
Just the way you are
彷彿妳天生完美
And when you smile
當妳微笑時
The whole world stops and stares for a while
全世界都為妳停下腳步 注視著妳
'cause girl you're amazing
妳是如此動人
Just the way you are
在我眼前的妳

The way you are
妳天生完美
The way you are
在我眼前的妳
[repeat chorus]


No comments:

Post a Comment