Tuesday 15 April 2014

[歌詞] Selfie - The Chainsmokers





最近在spotify爆紅的一首歌,

個人覺得這首歌可以榮登我心裡2014低能的Top 3
(看歌名應該也可以猜到...)
沒什麼旋律,就是一個party animal的口白
因為是口白,所以我猜也不適合翻得太"文言"
儘量把它翻得口語一點好了...




Selfie - The Chainsmokers
自拍 - 老菸槍

When Jason was at the table
傑森在那張桌子的時候
I kept on seeing him look at me while he was with that other girl
他旁邊雖然有妞 但我知道他一直盯著我看
Do you think he was just doing that to make me jealous?
你覺得他這麼做 是故意要讓我吃醋嗎?
Because he was totally texting me all night last night
因為他昨晚跟我傳了一整個晚上的簡訊耶
and I don't know if it's a booty call or not
我不知道他是在炫耀戰利品還是怎樣
So... like what do you think?
所以...你覺得呢?
Did you think that girl was pretty?
那個女生漂亮嗎?
How did that girl even get in here?
保安怎麼可能放那個女的進來?
Do you see her?
你有看到她嗎?
She's so short and that dress is so tacky
她矮得要死又穿得超沒品味
Who wears Cheetah?
現在誰還穿豹紋啊?
It's not even summer, why does the DJ keep on playing "Summertime Sadness"?
現在又不是夏天,那個DJ幹嘛播"Summertime Sadness"?
After we go to the bathroom, can we go smoke a cigarette?
我們上完廁所可以去抽根菸嗎?
I really need one
我菸癮又犯了
But first,
等一下
LET ME TAKE A SELFIE
先來張自拍吧
[Beat drops]

Can you guys help me pick a filter?
你們可以幫我挑個濾鏡嗎?
I don't know if I should go with XX Pro or Valencia
我不知道要選 XX Pro還是Valencia (濾鏡的效果)
I wanna look tan
我想要看起來有小麥膚色
What should my caption be?
這張照片要加什麼說明啊?
I want it to be clever
要讓我看起來很有腦袋喔
How about "Livin' with my bitches, hash tag LIVE"
“跟我的(婊)姐妹們跑趴” 然後標 "生活" 怎麼樣?
I only got 10 likes in the last 5 minutes
發了五分鐘竟然只有10個讚
Do you think I should take it down?
你覺得我要不要把自拍刪掉啊?
LET ME TAKE ANOTHER SELFIE
再拍一張好了
[Beat drops]

Wait, pause, Jason just liked my selfie
等等,傑森剛剛按讚了
What a creep
太詭異了吧
Is that guy sleeping over there?
那個傢伙是睡在那邊嗎
Yeah, the one next to the girl with no shoes on
對,就是睡在沒穿鞋的那個女的旁邊的那個
That's so ratchet
太噁爛了吧
That girl is such a fake model
那個女的根本是假模特兒
She definitely bought all her Instagram followers
她百分之百收買了Instagram的所有粉絲
Who goes out on Mondays?
誰星期一出去跑趴啊?
OK, let's go take some shots
好吧,再來幾張自拍
Oh no, I feel like I'm gonna throw up
噢,等等,我覺得我快吐了
Oh wait, nevermind I'm fine
噢,沒事了,我OK的
Let's go dance
我們繼續去跳舞
There's no vodka at this table
這邊竟然沒有伏特加
Do you know anyone else here?
你知道還有誰來這邊嗎?
Oh my god, Jason just texted me
OMG,傑森傳訊息給我了
Should I go home with him?
我要不要跟他回家啊?
I guess I took a good selfie
我猜我剛剛那張自拍拍得很騷
Selfie [on repeat]
自拍 [重複]

LET ME TAKE A SELFIE
讓我再拍一張

No comments:

Post a Comment